ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
τ. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
τ. ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Ν.Δ.

    ερώτηση για τα προβλήματα στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ

    ΑΘΗΝΑ, 02-02-2012

     

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

     

     

    Ο βουλευτής Περιφέρειας Αττικής της Ν.Δ. και τ. Υφυπουργός Θανάσης Μπούρας κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με τα προβλήματα στη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ λόγω έλλειψης προσωπικού.

     

    Η ερώτηση έχει ως εξής:

     

    «Για την καλύτερη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ αλλά και τη στελέχωση ενόψει του ανοίγματος 9 νέων σταθμών (Χολαργός, Αγία Παρασκευή, Χαϊδάρι, Περιστέρι, Ανθούπολη, Αργυρούπολη, Ηλιούπολη, Άλιμος, Ελληνικό) και ενός καινούργιου αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, η ΑΜΕΛ Α.Ε. προχώρησε σε μια σταδιακή αύξηση του προσωπικού της, προκειμένου να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που θα προέκυπταν. Όλο το προσωπικό εκπαιδεύτηκε κατάλληλα, με σημαντικά έξοδα της επιχείρησης, προκειμένου να αναλάβει τα καθήκοντά του ανάλογα με την ειδικότητά του (ηλεκτροδηγοί, υπεύθυνοι σταθμών, ρυθμιστές κυκλοφορίας, εκδότες και ελεγκτές εισιτηρίων, υπάλληλοι κέντρου λειτουργίας).

     

    Οι προσλήψεις αυτές έγιναν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που είχαν πραγματοποιηθεί και όλες οι προηγούμενες προσλήψεις στην εταιρεία από το 1999 μέχρι σήμερα. Δηλαδή, συνέντευξη από την Υπηρεσία, αξιολόγηση και υπογραφή σύμβασης δοκιμής ενός έτους. Το ότι η σύμβαση είναι αορίστου εξαρχής προκύπτει από το ότι ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να αποζημιώσει την εταιρεία σε περίπτωση οικειοθελούς αποχώρησης από αυτή πριν τα τρία έτη και εφόσον η εκπαίδευσή του έχει κοστίσει παραπάνω από 600 ευρώ.

     

    Τα αποτελέσματα των απολύσεων είναι ορατά σε οποιονδήποτε χρησιμοποιεί το ΜΕΤΡΟ, αλλά και στα οικονομικά του καθώς η λαθρεπιβίβαση από 4% έχει αυξηθεί στο 30%. Τα εκδοτήρια είναι κλειστά σε ποσοστό 60%, τα έσοδα από τον έλεγχο έχουν μειωθεί δραματικά και η επαιτεία έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της στο σύστημα. Οι υπερωρίες και τα δεδουλευμένα ρεπό κοστίζουν περισσότερο από το αν είχαν παραμείνει οι απολυμένοι.

     

    Μάλιστα, πρόκειται να παραδοθούν  σταδιακά εντός του 2012 επτά καινούργιοι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ που είναι σήμερα κλειστεί. Η λειτουργία τους όμως είναι αδύνατον να καλυφθεί από το υπάρχον προσωπικό, μια και ήδη αντιμετωπίζονται τεράστιες ελλείψεις, με αποτέλεσμα το συγκοινωνιακό έργο να διεξάγεται μέσω πολλών ωρών υπερωριακής απασχόλησης που κοστίζουν ακριβά. Είναι λοιπόν προφανές ότι υπάρχει έντονη ανάγκη άμεσων προσλήψεων στην επιχείρηση.

     

             Κατόπιν όλων των παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

     

    ·  Προβλέπεται η επαναπρόσληψη του ήδη εκπαιδευμένου, με σημαντικά έξοδα της επιχείρησης, προσωπικού, προκειμένου να καλυφθούν οι νέες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό που θα προκύψουν μετά το άνοιγμα των νέων σταθμών, αλλά και η βέλτιστη λειτουργικότητα των ήδη λειτουργούντων πλημμελώς σταθμών;»

     

    © 2016 Θανάσης Μπούρας. Designed By MA

    Please publish modules in offcanvas position.