logo ND

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ

Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων

Βουλευτής ΝΔ Δυτικής Αττικής

 

    Ομιλία για πάγωμα δημοσίων έργων

    ΑΘΗΝΑ, 21-09-10

     

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

     

                          Την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση που είχαν καταθέσει Βουλευτές της Ν.Δ. προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών με θέμα την παύση του προγράμματος δημοσίων έργων με «πάγωμα» στις αναθέσεις μελετών και στις δημοπρατήσεις έργων.

     

                          Στη συζήτηση τον λόγο πήρε και ο κ. Θανάσης Μπούρας, βουλευτής Περιφέρειας Αττικής της Ν.Δ. και τ. Υφυπουργός αναφέροντας τα εξής:

     

                          «Η κυβέρνησή μας την περίοδο 2004-2009 έκανε στον τομέα των δημοσίων έργων πάρα πολύ σημαντικό έργο.  Να σας θυμίσω ότι ολοκληρώσαμε την Εγνατία οδό και μάλιστα το δυσκολότερο κομμάτι της Εγνατίας οδού. Ο Μαλιακός έγινε ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Τριπλασιάσαμε τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, προχωρήσαμε στους δρόμους της ανάπτυξης- Κόρινθος, Τρίπολη, Καλαμάτα, Σπάρτη, Ε65, Ιόνια οδός- διπλασιάσαμε το μετρό και τις «πράσινες» μεταφορές στην Αττική, προχωρήσαμε ταχύτατα το μετρό της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίσαμε ολόκληρο το εθνικό δίκτυο της χώρας, προετοιμάσαμε και δημοπρατήσαμε δύο πολύ σημαντικά έργα που εσείς από την πρώτη στιγμή ακυρώσατε, τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής και το αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη.

     

                          Ένα δίκτυο νοσοκομείων, κέντρων υγείας, κοινωνικών υποδομών, σχολικών κτιρίων, αθλητικών έργων και έργων πολιτισμού έρχεται να προστεθεί σε ολόκληρη την επικράτεια. Χιλιάδες έργα μέσω του «Θησέα» βελτίωσαν σημαντικά την ποιότητα ζωής σ’ όλη τη χώρα και αυτό το βλέπει ο Έλληνας πολίτης σήμερα.

     

                          Σημαντική είναι η προσφορά του προγράμματος «Πίνδος» που κι αυτό το πρόγραμμα «πάγωσε», αλλά και άλλων ειδικών αναπτυξιακών προγραμμάτων, όπως το ειδικό για τη Στερεά Ελλάδα 150 εκατομμυρίων ευρώ, του νοτίου Αιγαίου 250 εκατομμυρίων και το πρόγραμμα ορεινών όγκων της Κρήτης.

     

                          Η Νέα Δημοκρατία παρέδωσε ένα πρόγραμμα αναπτυξιακών έργων και υποδομών που υλοποιεί σήμερα το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Εμείς σήμερα ήρθαμε προσθετικά στην προσπάθειά σας, όχι αφαιρετικά, όχι επικριτικά, προκειμένου να σας διευκολύνουμε γιατί το μεγάλο πρόβλημα που έχετε είναι το αυτό της χρηματοδότησης.

     

                          Οφείλω να πω ότι μειώσατε σημαντικά, ως Κυβέρνηση, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Τα έργα «γέφυρες», τα οποία δεν ολοκληρώνονται σε μία προγραμματική περίοδο, αλλά σε δύο, ακόμα δεν έχουν μεταφερθεί στο ΕΣΠΑ, και έτσι χάνεται και ο σκοπός για τον οποίο γίνονταν, αλλά και τα χρήματα τα οποία έχουν δαπανηθεί.

     

                          Απ΄ την άλλη , πρέπει να σας πω ότι όλα τα προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ σήμερα έχουν μία συνέχεια. Εμείς το Γ’ Κ.Π.Σ. το παραλάβαμε από εσάς. Εσείς το σχεδιάσατε και το βρήκατε στον πέμπτο χρόνο εφαρμογής του με απορρόφηση μόνο 20%. Και πρέπει να θυμίσω ότι είχαμε και τη μεγαλύτερη δημοσιονομική διόρθωση και η χώρα επέστρεψε 518 εκατομμύρια ευρώ από αστοχίες πραγματικά στην εκτέλεση των δημοσίων έργων, στην προκήρυξη κ.λ.π. Να σας αναφέρω και την αγωνία που είχαμε για το τελείωμα των Ολυμπιακών έργων το 2004, όπως τη μαραθώνια διαδρομή, τη Λεωφόρο Βάρης- Κορωπίου, τον κόμβο Φαλήρου, για τα οποία μας επαίνεσαν τότε για το πως καταφέραμε και ολοκληρώσαμε αυτά τα έργα και βέβαια με πολύ αυξημένο κόστος λόγω των απ’ ευθείας αναθέσεων από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ πριν το 2004.

     

                          Η Ν.Δ. παρέδωσε ένα Πρόγραμμα αναπτυξιακών έργων υποδομής που υλοποιεί και έχει να επιτελέσει το σημερινό Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πραγματικά τεράστιο, τόσο ως οικονομικό μέγεθος, όσο και από πλευράς δυσκολίας εκτέλεσης. Είναι ένα έργο συνολικού ύψους 19 δις €, με κλασσικά έργα και υγιείς συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα με στόχο ολοκλήρωσης το 2013 που μπορεί πραγματικά να εξασφαλίσει καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους τους Έλληνες, για τις σημερινές αλλά και τις αυριανές γενιές.

     

                          Δε θα επιτρέψουμε με την κριτική μας αλλά και τις προτάσεις μας, την δρομολόγηση αντί μιας νέας αναπτυξιακής προοπτικής για την χώρα μας την μονιμοποίηση της κρίσης και τον περιορισμό των απαραίτητων κονδυλίων για την εκτέλεση των έργων και δε θα δεχθούμε ένα νέο Νομοθετικό Πλαίσιο αντίστοιχο του αμαρτωλού Μαθηματικού Τύπου, που θα γίνει αντικείμενο πλουτισμού των ολίγων.

     

                          Η επόμενη γενιά νέων έργων της προγραμματικής περιόδου 2007-2013 ύψους κονδυλίων 8 δις ευρώ προετοιμάσθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής, συνολικού μήκους 62,355 χλμ. και προϋπολογισμού 1,658 δις € με τους οποίους διπλασιάζονται οι ασφαλείς και σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας μέσα στο λεκανοπέδιο και συμβάλλουν αποφασιστικά στην περιβαλλοντική αναβάθμιση και την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των αστικών κέντρων της Αττικής.

     

                          Επιπλέον πρέπει να αναφερθούν και τα άλλα 28,5 χλμ. αυτοκινητόδρομων που ωριμάζουν ήδη σε επίπεδο οριστικής μελέτης και πρόκειται να κατασκευαστούν ως δημόσια έργα με δεσμευμένα κονδύλια της Δ’ Προγραμματικής Περιόδου. Αυτά είναι:

     

    1.    Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, μέχρι την Εθνική Οδό.

     

    2.    Η επέκταση της οδού Λαυρίου με παράκαμψη του Μαρκόπουλου και του Λαυρίου.

     

    3.    Ο περιφερειακός άξονας Παιανίας- Μαρκοπούλου με παράκαμψη Παιανίας και Κορωπίου.

     

    4.    Η μερική υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.

     

    5.    Ο οδικός άξονας Ελευσίνα- Ερυθρές- Θήβα- Υλίκη.

     

                          Με τα παραπάνω έργα και τους Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής, συνολικού μήκους 90,85 χλμ., σχεδόν ολοκληρώνονται και ουσιαστικά εξαντλούνται οι ανάγκες για την κατασκευή σημαντικών οδικών αξόνων στην περιοχή της Αττικής.

     

                          Πράγματι, με την κατασκευή των νέων αυτών αυτοκινητοδρόμων ολοκληρώνεται ο μεγάλος εσωτερικός περιφερειακός δακτύλιος του Λεκανοπεδίου και βελτιώνεται ουσιαστικά η καθημερινή ζωή των κατοίκων του. Επιπλέον, με την κατασκευή του Νοτιοανατολικού τμήματος του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου της Αττικής μέχρι τη Ραφήνα, ανοίγεται ο δρόμος για την ολοκλήρωσή του, δηλαδή τη σύνδεσή του με τον υπεραστικό αυτοκινητόδρομο Αθηνών- Λαμίας στις Αφίδνες, μήκους άλλων 25 χλμ. Ευχαριστώ.

    logo ND
    © 2016 Θανάσης Μπούρας. Designed By MA

    Please publish modules in offcanvas position.