logo ND

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ

Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων

Βουλευτής ΝΔ Δυτικής Αττικής

 

    Ερώτηση από την κοινοβουλευτική ομάδα του Λ.Α.Ο.Σ σχετικά με τους Τραπεζικούς λογαριασμούς που παραμένουν ανενεργοί για πολλά χρόνια

    ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ

     

    Σας ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε, 

     

    Κύριοι συνάδελφοι, 

     

    Όντως,το θέμα που θίγεται με την ερώτηση σας αφορά ένα σοβαρό πρόβλημα που έχει συζητηθεί και στο παρελθόν και απασχολεί την ελληνική κοινωνία.  

     

    Σύμφωνα  με τους κανόνες Διαφάνειας που υφίστανται απο την Τράπεζα της Ελλάδος, τα πιστωτικά ιδρύματα οφείλουν να ενημερώνουν τους καταθέτες σε περιοδική βάση.  

     

    Για τους λογαριασμούς ΤΡΕΧΟΥΜΕΝΟΥΣ/ΟΨΕΩΣ ενημερώνουν ανά τρίμηνο με αλληλογραφία για την κίνηση ενώ σε περίπτωση αδράνειας ενημερώνουν ανά εξάμηνο.  Η ενημέρωση για τυχόν χρεώσεις γίνεται με αλληλογραφία στη δηλωθείσα από τον κάτοχο του λογαριασμού διεύθυνση. 

     

    Για τους λογαριασμούς Ταμιευτηρίου, πέραν της ενημέρωσης του βιβλιαρίου γίνεται και περιοδική ταχυδρομική ενημέρωση για υπόλοιπο, διακύμανση επιτοκίου και τυχόν χρεώσεις πάλι στη δηλωθείσα διεύθυνση. Όσον αφορά το θέμα της διαχείρισης καταθέσεων που δεν έχουν αναζητηθεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα καθώς και με την διευθέτηση ζητημάτων σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου του λογαριασμού ρυθμίζονται απο ειδικότερες διατάξεις της νομοθεσίας.  

     

    Ειδικότερα, οι τράπεζες  μπορούν να παρακολουθούν τους λογαριασμούς που δεν κινούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Έχουν τα αντίστοιχα τεχνικά μέσα καθώς για επανεργοποίηση λογαριασμού χρεώνουν τον κάτοχο συγκεκριμένη προμήθεια. Δεν είναι όμως υποχρεωμένες, και δεν υπάρχει και η τεχνική δυνατότητα, να ενημερώνονται για τον θάνατο καταθετών. Αυτό επαφίεται στην ενημέρωση που θα έχουν από τους συγγενείς των θανόντων.

     

    Σε αυτή την περίπτωση οι οικογένειες μπορούν και πρέπει να  αποστείλουν επιστολή, καλύτερα μέσω πληρεξούσιου δικηγόρου, σε όλες τις τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Αγορά (βοήθεια από Τράπεζα της Ελλάδος και Ελληνική Ένωση Τραπεζών) και ως νόμιμοι κληρονόμοι να πληροφορηθούν αν ο αποθανών συγγενής τους διατηρούσε λογαριασμό σε κάποια τράπεζα. Προϋπόθεση βέβαια για να γίνει αυτό αποτελεί το ότι υπάρχει δικαστική πράξη αποδοχής ή απόρριψης κληρονομιάς- κληρονομητήριο. 

     

    Κύριοι Συνάδελφοι, 

     

    Πρέπει να ξεκαθαρίσω.

     

    Σε καμία περίπτωση δεν δικαιούται μια τράπεζα να αρνηθεί σε συγγενή τη διάθεση του ποσού που βρίσκεται σε λογαριασμό αποθανόντος πελάτη τους αν αυτός είναι συνδικαιούχος ή προσκομίσει το απαραίτητο, για την προστασία του αποθανόντος, κληρονομητήριο, το οποίο πιστοποιεί δικαστικά ποιοι είναι οι νόμιμοι κληρονόμοι του αποθανόντος.

     

    Σας ευχαριστώ.

    logo ND
    © 2016 Θανάσης Μπούρας. Designed By MA

    Please publish modules in offcanvas position.